onsdag 10 augusti 2011

the good stuff!

150kr/st SÅLD!
två prickiga och puffiga kjolar. de är hemsydda och sparsamt använda men svagt urtvättade i färgen. passar dig som har en midjan på runt 120cm, en resår i ryggen gör att den flexar lite i storlek. såhär ser de ut på.

100kr
blå klänning med blommönster. sydd omlott i överdelen och klockad kjol. tyget är lite kraftigare trikå. löst midjebälte. märkt storlek 42/44, passade mig perfekt när jag var runt storlek 46 men passar mig även nu vid storlek 50/52 om än lite tightare. använd men i fint skick.

150kr
blommig klänning som passar storlek 50/52. kan även passa lite mindre och lite större beroende på hur man vill att den ska sitta, midjan har en resår som kan anpassas ner till ca 80cm. ostretchigt och svalt tyg.

70kr SÅLD!
marinblå klänning i ribbad trikå. tight i överdelen med vid midikjol. den veckade midjan börjar någon centimeter nedanför bysten på mig då jag hade måtten 135-118-135. eftersom den är stretchig kan den passa dig som är både lite mindre och lite större.

50kr
svarta palazzobyxor från BIB märkta storlek 3xl/56. tyget är väldigt stretchigt och lite tungt och fladdrigt i kvaliteten. resåren i midjan är lite vikt i ena kanten, ingenting som syns och väldigt lätt att byta ut. OBS! de är korta i benen, på mig som är 170cm lång räcker de till strax ovanför vristerna. jag kan mäta innerbenslängden vid intresse.

125kr/st
två superfina fodrade yllekjolar som passade mig då jag var ca storlek 46.de mäter ca 55cm i midjan och 62cm över höften när man mäter rakt över. ni kan se kjolarna på de två nedersta bilderna i det här inlägget. som ni ser finns det en rosett till den grönrödmönstrade. tyvärr vet jag inte var den är just nu men kan leta reda på den om man vill ha den till. närbild på tygerna kan fås på begäran.

100kr
vit grovstickad kofta med fina detaljer. märkt storlek 42/44, passade mig när jag var storlek 46 såväl som nu när jag är storlek 50/52. sparsamt använd och mycket fint skick förutom knappen som behöver sys lite tightare.

50kr
milt grön grovstickad tröja med stor polo. märkt storlek 42/44, passade mig när jag var storlek 46 såväl som nu när jag är storlek 50/52. sparsamt använd och fint skick.
150kr SÅLD!
mörka stretchjeans med hög midja och stuprörsben med dragkedja i nederkanten. de är supersnygga men jag har nog aldrig använt dem mer än några minuter åt gången. märkta storlek 48 och passade mig när jag var storlek 48. snygga detaljer i midjan, det ska finnas ett par hängslen till men jag är osäker på vart de tagit vägen.

100kr/st
två par jeans. de ljusa är märkta storlek 46 och passade mig när jag var ca storlek 46. låga i midjan och mycket sparsamt använda. gylf med dragkedja. de mörka är märkta storlek 44(dam)/34(tum) och passade mig då jag var ca storlek 46. låga i midjan och med en del slitna detaljer. knappgylf.

OBS! det plagg jag sytt till mig själv håller inte samma kvalitet som de plagg jag syr till försäljning, därför är priset också mycket lägre. det är inga fel på plaggen och de ser bra ut vid användning men jag är inte lika noggrann med att sömmarna ska se fina ut på insidan och liknande.

6 kommentarer:

  1. Väldigt intresserad av den svart-vitprickiga kjolen!! Jenny.stamberg@live.se

    SvaraRadera
  2. Jag är intresserad av den blommiga klänningen i rosa/orange! :) Min konstiga student-mail (den vanliga är ur funktion) är: gusahomaan at student.gu.se
    Hoppas den är lika stilig på mig som på dig^^

    SvaraRadera
  3. anna - den är paxad! men jag hör av mig om den blir ledig igen :).

    SvaraRadera
  4. Rackarns också. Men ja, hör av dig om den blir ledig! :)

    SvaraRadera
  5. Jag är intresserad av den svartprickiga kjolen om den finns kvar! electrohoney@hotmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag är intresserad av våda dom prickiga kjolarna (om dom finns kvar) och den vita tröjan:)

    Du får jättegärna släng iväg ett mail ifall man fortfarande kan köpa kläderna:) Johanssonnathalie@live.se

    SvaraRadera